allmänbildad.

vem är det som kan sitta och säga vem som är allmänbildad eller inte?
finns det några så kallade "lagar" om hur mycket man ska veta för att man ska klassa som normalt allmänbildad?
I don't know.
själv har jag alltid fått höra att jag inte är det.
men kan jag hjälpa det?
det är inte så att jag inte bryr mig om vad som står på expressens framsida, utan jag har helt enkelt valt att lägga det åt sidan.
vem har sagt att det inte är allmänbildning att veta vem som vann årets bloggpris, eller vem som är ihop med vem i kändisvärlden?
det är sånt jag kan.
nästan så man själv blir lite lätt skrämd utav det.
menar är det så bra att kunna det?
till exempel. om man sitter hemma hos nån och småchattar lite och så kommer fråga upp: vad heter hon som är gift med han?
och VIPPS så är det jag som nästan skriker ut svaret.
alla kollar konstigt på en, och ställer frågan inne i deras egna hjärnor: varför kunde hon det?

alltid när någon sa något "vanligt" ordspråk när jag var liten så var jag alltid snabb med att fråga vad det betyder.
fast i och för sig, det gör jag nu med.
är det meningen att man ska kunna gamla ordspråk från 1000-talet som någon inte yttrar sig om på de senaste 100 åren?
nej jag tror inte det.
därför får jag alltid höra att jag är dålig på sånt och folk ska alltid ge nedvärderande kommentarer om att jag inte kan ordspråket i fråga.
men fan, SO WHAT?

alla har inte vuxit upp och blivit likadana heller?
mina kunskaper kan komma väldigt lägligt ibland när nån får tunghäfta, samtidigt som de kan hjälpa mig att säga vem/vilka som var president i USA mellan 1940-1950.

det handlar att man lär det man vill lära sig.
that's it.

over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0