att göra lite nytta.

har ni hört det uttrycket nångång?
det får jag höra konstant, av min mamma.
alltid sen man var liten så var det alltid så att så fort mamma suttit ner och kollat på tv i typ tio minuter, nä då kunde hon inte sitta still längre för hon var tvungen att göra lite nytta.
att göra lite nytta innebär att hon kanske skulle städa, vattna blommorna, laga mat etc.
enligt mig så existerar inte det ordspråket.
ser jag att det är dammigt hemma hos mig och det verkligen måste dammsugas, ja då kan jag skita i det och sitta och kolla på tv hela kvällen.
sån är jag, så mammas städmani har jag verkligen inte ärvt (tack och lov! haha).

iallafall, det jag skulle komma till var att jag gjorde nytta igår.
tog tag i mitt tvättberg som hade vuxit något enormt.
fick tre maskiner gjorda.
tänkte göra den sista ikväll.
kände mig sjukt duktig iallafall. :)

bor hemma hos föräldrarna nu när de är i norge och hälsar på.
alltid lika mysigt att vara där. ska noga sova där tills fredag. tihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0