resumé: New York

tänkte att jag skulle ge er läsare en snabbt resumé av vad jag och mamsen gjorde på dagarna i New York.

måndag: vi ankom till NY på eftermiddagen. strosade runt lite och käkade sen var vi rätt möra efter en tio-timmars flygning så vi gick och la oss tidigt.
tisdag: tisdagen gick vi runt i affärer och shoppade loss. gick även och införskaffade mig en ny tatuering på en rätt så känd tatueringsstudio där.
onsdag: köpte biljetter till the hop on-hop off bussen. man måste vara turist i New York. så vi åkte runt i den hela dagen. var bland annat uppe i Empire State Building endast 86 våningar upp. det ni!, Ground Zero, Wall Street District.
torsdag: hoppade på bussen igen och åkte ner till Soho, Little Italy och Chinatown där vi strosade runt och shoppade en massor. vi missade också sista bussen hem och fick ta en annan bus som var ett night-tour som gick över till Brooklyn och tillbaka. så det var en händelserik dag.
fredag: jag och mamma åkte the Circle Line-tour vilket var en tretimmars båttur runt hela Manhattan, där vi också fick skåda den underbara Frihetsgudinnan. sen var det shopping och senare bio på kvällen. såg The Last Song med Miley Cirus (stavning?).
lördag: we took THE SEX AND THE CITY-TOUR!! YEAJ! hur bra som helst. fick se jättemånga inspelningsplatser och sånt. mycket kul! sen på eftermiddagen vart det mer shopping. just det, mamma och jag skulle in till Times Square denna kväll och äta, men det var helt avstängt på grund av att det var ett larm om en bomd där! COOLT liksom!
söndag: eftersom att jag inte fick se, enligt mig, den viktigaste saken på hela resan vilket är trappan där Carrie bor i SATC så drog jag med mig mamma på den lång vandringstur för att hitta adressen. adressen hittade vi, men det var fan ingen trappa där. hela hennes lägenhet är uppbyggt någon annanstans, så det var en rejäl bummer. iallafall, strosade vidare till Central Park och sen var vi väldigt möra i kroppen. 6 timmar konstans promenerade sliter lite på föttera. även där på kvällen sen så gick vi på bio Nightmare on Elm street, med Kellan Lutz. helvete vad rädd jag var, haha. men bra var den! vet inte ifall den har kommit till sverige än, har den det?
måndag: dagen vi skulle åka hem. :( gick upp tidigt för jag vill gå och fota Grand Central Station och Rockerfeller Center litegrann. hann inte mer mycket mer sen, för vi var tvungna att checka ut vid tolv.

måste säga att detta var definitivt varit den bästa resan som jag hittills, och säkerligen kommer vara långt fram över, i hela mitt liv!
nångång så ska jag åka tillbaka, efter 2014 isåfall. för det året så kommer "minnesstatyn" att vara klar där the twin towers en gång stod.
ÅHH KÄRLEK TILL DENNA STAD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0