ung och jävligt bortsämd?



Någon som har sett det nya programmet på Svt som har fått Sveriges föräldrar att tagga till?
Det har jag.
Herregud vilka jävla ungar!
Fast nu ska jag inte vara sån.

Från den första dagen jag började på Stigs (ett café i stan) när jag var fjorton, har jag fått tjäna ihop mina egna pengar oc känna hur det är att kunna köpa grejjer för sina egna pengar.
Jag var aldrig tvingad till att jobba, jag VILLE, vilket är motsatsen till ungdomarna som är med i det här programmet.
Dock har ekonomi aldrig varit min starka sida.
Jag hanterar pengar väääldigt dåligt.
Det första jag gör när jag får min lön är att shoppa, det är inte så att jag kan vänta till slutet av månaden, nej nej jag måste göra det på en gång.
Vilket oftast blir att jag får leva på nudlar resten av månaden.
Men hey, hellre ett par snygga skor rikare än mat i kylskåpet haha.

Hemma hos mig har det alltid varit så att mamma har städat, tvättat och plockat iordning i huset.
Jag har kanske själv hjälpt till nångång, men det var verkligen inte ofta.
Mamma fick oftast tjata på mig i flera veckor på att städa mitt rum.
Fast vet ni? Jag hade ett trick som alltid funkade så jag slapp städa.
När mamma inte orkade tjata mer på mig, så städade hon mitt rum.
Hemskt att man inte kan städa sitt egna rum, men det var ju inte kul?

Eftersom att jag och mamma jobbade på samma jobb innan, så har det blivit lite att mamma alltid berättat för sina arbetskollegor vad jag gjorde och inte gjorde hemma, vilket resulterade i att jag fick nicknamet bortskämd.
Jag hatar det ordet, det värsta som finns!
Jag är verkligen inte bortskämd!
Sen att min mamma och pappa gillar att köpa saker till en gör det inte bättre.
Då tror folk att jag tjatat mig till saker, men det stämmer inte.
Det få saker jag tjatat mig till är typ julklappar och födelsedagspresenter, och det får man tjata sig till.
Att bli kallad för bortskämd kan nog vara det mest ledsammaste som finns.

Nu bor jag i egen lägenhet sen ett och ett halvt år tillbaka och jag trivs som fan.
Sen den dagen jag flyttade hemifrån så har jag lärt mig hantera pengar bättre och hålla iordning efter mig.
Visst, man kan vara slarvig ibland men det är inte alltid man orkar plocka undan efter sig.

Av min mamma får jag matlådor, aa det är sant.
Näst intill varje dag.
Det tycker min moster är bortskämt.
Varför är det det?
Om mamma väljer att laga mat och det blir mat över, varför ska hon då slänga den?
Då kan hon lika väl ge det till mig, inte sant?
Det händer även att hon har tvättat åt mig och städat, men det är inte ofta.

Jag kände att jag bara var tvungen att skriva av mig lite.
Hur är nu själva?
Men först och främst, vad tycker du om programmet?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bortskämd/faster

2010-11-10 @ 08:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0