9/11

Kom på igår när mormor och morfar var här och vi kollade på nyheterna så visade de bilder då Twin Towers i New York rasade samman efter en terrorattack, att jag helt hade glömt bort att det var dagen med stort D.
det är nu 9 år sedan detta hände, det är helt sjukt, vart tog alla dessa år vägen?
Själv var jag 12 när detta hände och jag vet att vi spenderade många timmar med att prata om detta på SO-lektionerna.
Helt stört tyckte jag det var.
Hur i helvete kan man få för sig att man ska kapa ett flygplan och sen flyga in det i de mest kända tornen i världen typ?
Jag förstår verkligen inte det.
Tänk så många personer som miste livet under detta terrorattack, så många personer som förlorade sina nära och kära, när en idiotjävel fick för sig att göra nåt sånt?
Jag mår illa av att bara tänka på det.

När mamma och jag var i NY nu i våras så var vi vid Ground Zero och kollade där Twin Towers hade stått.
Nästa år skulle minnesplatsen ha varit klar, där allas namn som gick bort under attacken skulle ha stått, men det var knappt påbörjat. Istället så sa de att det skulle vara klart 2014, allt för lång tid tycker jag.



Såhär såg det ut när jag var där, en stor byggnadsplats var det bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0