Funderare.

Från denna bloggen.
Nåt att tänka på syrran?

Hej, hej. Du verkar ha koll på en hel del (: Är det hälsosamt att ligga på en kroppsfettprocent på runt 5% om man är 23 år, väger 50kg för tilfället och är 157cm? En liten fågel i mitt öra viskade att man kan gå ner till det. Jag ligger på 22% nu och....5% låter så sjukt lite ändå. Är det normalt att komma ner i dem procenten om man inte är...ja, professionell bodybuilder? haha

SVAR: Det är inte hälsosamt för en kvinna att ligga på kroppsfett runt 5%. Mensen kan rubbas bland annat. Det är rekommenderat att kvinnor bör ligga mellan 20-30%. Visst kan du sänka din fettnivå till 15-20% men under det är inget jag rekommenderar. För män är siffrorna 10-15% när man är i form och 15-20% som otränad.


Kommentarer
Postat av: syrran

dissar du mig?! ;)

2011-01-31 @ 14:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0