Och så var det det där med åldern igen.

Hur gammal tror folk att jag är egentligen? Ser jag gammal ut? För några helger sen när vi skulle ut på Harrys så skulle jag dra fram mitt leg för att visa för vakterna, så säger den ena (han som inte kollar hur gammal jag är) "du behöver väl inte visa, vad kan du va 25-30 nånting?". Jävlar vad arg jag blir och om blickar kunde döda, tror han kände det. Sen även kunder på salongen verkar tro att jag är äldre, särskilt herrar över 65. De frågar om jag har barn, man, hus, you name it. Då brukar jag dra till med att säga "men jag är ju bara 22, än finns inte tid för sånt", uttrycken i deras ansikten är rätt roliga då. Haha, nästan så att de brukar säga att jag bara är barnet då. Men icke!

image description

Kommentarer
Postat av: thess

Själv får jag alltid höra att jag ser så ung ut. busschafförerna speciellt, dem tror på allvar att jag säger en vuxen på bussen och är skolungdom.. som om jag skulle vilja betala 25:- istället för 18:-! En sa till och med - Vuxen?? Du som ser så ung och orörd ut!!!

2012-02-10 @ 18:12:32
URL: http://ramlatgatanklart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0